پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کنجکاوی سرخ
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 482
نویسنده :

مستندی در باره فرود کیوریاسیتی روی مریخ

یکی از مهم ترین خبرهای علمی-فضایی سال 91  فرود موفقیت آمیز آخرین مکتشف ساخت دست بشر روی خاک های سرخ مریخ است. اگر آن هفت دقیقه بحرانی فرود «کنجکاوی» را دنبال کرده باشید، حتما درباره این کریستف کلمب قرن بیست یکمی، کنجکاوی های فراوانی دارید؛کنجکاوی چگونه کار می کند و چگونه روی مریخ دوام می آورد. چگونه اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران زمینی را جمع آوری می کند و چگونه این اطلاعات را به زمین مخابره می کند. سرانجام آیا امیدی به کشف زندگی فضایی توسط کنجکاوی روی سیاره سرخ داریم؟ مهم ترین مأموریت کنجکاوی چگونه انجام می شود وبه چه نتایجی می رسد.اینها همه سوال هایی هستند که برای یافتن پاسخ آنها می ارزد وقت بگذارید واین مستند را تماشا کنید.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



درباره منظومه شمسی بیشتر بدانیم
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 517
نویسنده :

سیارات ، اجرام سماوی سرد بوده و انعکاس نور خورشید باعث مرئی شدن آنها می‌گردد، بعضی از آنها را با چشم غیر مسلح می‌توان رویت کرد، ولی سه سیاره اورانوس ، نپتون و سیاره پلوتو را بدون تلسکوپ نمی‌توان رویت کرد. در مورد تشخیص سیارات از ستارگان در آسمان شب می‌توان گفت که سیارات با نور پایدار می‌درخشند، ولی نور ستارگان هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ روشنایی به شدت تغییر نمی‌کند. سیارات در آسمان حرکت کرده و محل آنها تغییر می‌کند، ولی ستارگان نسبت به هم دارای مکانهای تقریبا ثابتی هستند.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



پلوتو، منظومه اسرار آمیز
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 541
نویسنده :

تلوسکوپ فضایی هابل موفق شد قمر جدیدی برای سیاره پلوتو کشف کند، قمری به شکل نامنظم وقطر 10تا25  کیلومتر که 95هزار کیلومتر از پلوتو فاصله دارد.این قمر در 9 تصویر جداگانه دوربین  دید گسترده سه هابل که در روزهای6،7،9،17،19 تیر 1391 گرفته شده،مشاهده شده و به نظر میرسد در همان صفحه مداری دیگر قمرهای پلوتو گردش می کند.با این حساب،سیاره کوتوله پلوتو پنج قمر به دور خود دارد که چهار تای آن در طی شش سال اخیر و توسط خود تلسکوپ فضایی هابل کشف شده اند.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



تا بحال فکر کردید فضانوردان در فضا چه می خورند؟
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 493
نویسنده :

اگر می خواهید در مورد غذای فضانوردان بیشتر بدانید تا آخر این مطلب را بخوانید.

آیا خوردن در فضا سخت است؟Untitled

بله و اولین مشکل خوردن و نوشیدن در فضا این است که نیروی جاذبه وجود ندارد.اگر غذایی را در فضا رها کنید به حالت معلق در خواهد آمد و به زمین نمی افتد. آب در لیوان باقی نمی ماند و باعث به هم ریختن و خراب کردن سفینه فضایی می شود. باید بدانید که اولین ماموریت سفر به فضا تنها چند دقیقه طول کشید و طبیعتا نیازی به غذا نبوده است اما در ماموریت های بعدی فضانوردان به غذا احتیاج داشتند.

 


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



مرگ خورشید : دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد!
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 775
نویسنده :

استادی  که در کلاس با دانشجویانش درمورد خورشید صحبت می کرد، گفت :

مرگ خورشید در میلیاردها سال دیگر وبعد از تمام شدن انرژی اش اتفاق می افتد. دانشجویی بلند شد وپرسید که ” استاد پس چقدر دیگر فرصت داریم؟!” استاد صحبتش را دوباره تکرار کرد . دانشجو گفت :” داشتم نگران می شدم استاد  فکر کردم می گویید میلیون ها سال بعد!”


:: موضوعات مرتبط: تفکر و پژوهش هفتم , نجوم , ,



زمین چند سال دارد؟!
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 601
نویسنده :

آیا تا به حال به سن زمین فکر کرده اید. شاید شما نوجوانان عزیزی که به نجوم علاقه مندید بیشتر به فضا فکر کنید. اما فراموش نکنید که سیاره زمین نیز جزئی از منظومه شمسی است و دانستن در مورد زمین می تواند کمک موثری در دانش منظومه شمسی و سیارات باشد.

طبق تحقیقات دانشمندان سن زمین 4.6 میلیارد سال است.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



سیاره عطارد
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 649
نویسنده :

دوست دارید بدانید عظیم ترین سیاره در دنیا کدام است؟

جواب عطارد است.این سیاره به ” نقطه قرمز” معروف است. طوفان های گاز در اطراف این سیاره تفکر ترسناکی را در ذهن به جای می گذارد. به غیر از داشتن ماه های زیاد ، عطارد حلقه های متعدد مانند زحل دارد ولی این حلقه ها قابل ملاحظه و مهم نیستند.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



10واقعیت عجیب و شگفت انگیز درباره نجوم
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 550
نویسنده :

نجوم اگر چه انسان هزاران سال است که به مطالعه آسمان ها و کیهان پرداخته ، اما هنوز اطلاعات بسیار اندک و ناچیزی پیرامون فضا و جهان اطراف خود دارد . هم چنان که در راستای افزایش دانش و آموخته های خود گام برمی داریم ، هر روزه با مسائل شگفت آور جدیدتری آشنا می شویم و این در حالی است که برخی از آنها بسیار پیچیده و گیج کننده می باشند . ما در اینجا به مجموعه ای از شگفت انگیزترین ، جالب ترین و عجیب ترین حقایق نجوم و دانش ستاره شناسی برای شما نوجوانان عزیز اشاره خواهیم نمود .


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



نکاتی کوچک اما جالب درباره ی نجوم (1)
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 732
نویسنده :

جالب است بدانید…

جالب است بدانید: بزرگترین ماه در منظومه شمسی  متعلق به سیاره مشتری است.

جالب است بدانید : سیاره زحل به غیر از قسمت هسته ، جامد نیست و تقریبا تمام این سیاره از گاز تشکیل شده است. بیشتر این گازها از نوع هیدروژن مایع و هلیوم هستند.

جالب است بدانید: باد معمولی که در سیاره زحل می وزد ده برابر قوی تر از یک گرد باد بر روی زمین است!


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



بازدید : 637
نویسنده :

چگونگی ایجاد میدان جاذبه

سوال دوم این است که چگونه می توان چنین میدان جاذبه ای ایجاد کرد؟

از آنجا که من هیچ راهی برای ایجاد میدان جاذبه از هیچ نمی شناسم،عبارت درست برای کاری که انجام داده می شود،دستیابی و تقویت یک میدان موجود است.زمانی که در صحبت هایم از «ایجاد میدان جاذبه» حرف می زنم.منظورم همین است .برای درک این مساله  باید اول بدانیم که جاذبه چیست.دو نظریه در این مورد وجود دارد.نظریه اول می گوید که جاذبه ماهیت موجی دارد.نظریه دوم هم که امروزه متداول تر است،آن را نتیجه وجود گراویتون ها می داند که به نظر من بی معنی است.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



بازدید : 525
نویسنده :

بسیاری از پرنده های جاسوسی دولت ایالات متحده که در زمان جنگ سرد علیه شوروی سابق از آنها استفاده می شد،در این پایگاه مهندسی شده بودند.اما آنچه ناگهان این منطقه را در مرکز توجه جهانیان قرار داد،ادعا های عجیب شخصی به نام باب لزار بود.اوادعا کرده بود که در پایگاهی در منطقه 51 استخدام شده و در آنجا،یک سفینه فضایی یا منشآ فرا زمینی را مهندسی معکوس کرده است.در بین یوفولوژیست ها،بحث بر سرکار اینکه ادعاهای او صحت دارد یا نه هنوز ادامه دارد؛زیرا از یک طرف هیچ مدرکی دال بر ادعا های او در مورد کار در منطقه 51 یا سوابق علمی و مدارک تحصیلی اش وجود ندارد و از طرف دیگر،یوفولوژیست های طرفدار نظریه توطئه این احتمال را مد نظر قرار می دهند که به دلیل افشاگری های او،سوابق او توسط سازمان های اطلاعاتی از بین رفته است.اینکه ادعاهای او ریشه در واقعیت داشته باشند یا نه برای ما مشخص نیست با این وجود،دانستن صحبت های او، بخش جدا ناپذیری از تاریخ یوفولوژی و ماجرای منطقه 51 است که در ادامه از زبان خود او می خوانید.قضاوت در مورد صحت و سقم این ادعاها با شماست.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



بزرگترين اجرام در کيهان
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 636
نویسنده :

شاید برای شما هم چنین سوالی پیش آمده باشد که بزرگترین ها در دنیای پیرامون ما کدام اجسام می باشند. اگر تاکنون در نزديکي اهرام مصر و يا برج دبي ايستاده باشيد عظمت و بزرگي اين سازه ها شما را حيرت زده خواهند نمود. اما آنچه در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت  به چنان ساختارهای عظیمی در جهان اشاره دارد که حتی تصور اندازه برخی از آنها نیز دشوار است.  

در ادامه این مطلب، 10 انتخاب برتر برای بزرگ ترین اجرام در کیهان را به شما معرفی خواهیم نمود. در این مقاله با بزرگ ترین  سیاره، بزرگ ترین ستاره، بزرگ ترین سنگ آسمانی، بزرگ ترین سیاهچاله ، بزرگ ترین کهکشان، و دیگر ساختارهایی از کیهان آشنا خواهید شد که شاید تاکنون حتی نام آنها را نیز نشنیده باشد. اینها بزرگترین اجرام در جهان هستی می باشند:

 


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



آیا می دانید که..؟! (2)
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 649
نویسنده :

نجوم

 آیا می دانید: ستارگانی وجود دارند که ستارگان دوتایی نام دارند و جاذبه هر یک دیگری را به خود جذب می کند و باعث می شود همیشه به دور یکدیگر بچرخند.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



آیا روی خورشید آتش وجود دارد؟
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 533
نویسنده :

از  یک نظر میان ماده داغ خورشید و آتش های آشنای زمینی شباهت وجود دارد (حتی شعله شمعی که به عنوان شمعی که به عنوان یک توفیق اجباری موقت قطع برق، شرکت برق به شما تقدیم می کند) هر دوتای آنها محیط های داغ و مملو از یون(ذرات باردار)هستند که ویژگی هایی در آنها می بینیم که برای گازها و کلا سیالات معمول نیست. دانشمندان به این مواد می گویند پلاسما. حالا ما نشمردیم ببینیم ماده چند حالت دارد ولی این حالت ها قطعا محدود به سه حالت سنتی جامد و مایع و گاز نیست.پ لاسما گاهی به عنوان چهارمین حالت ماده شناخته می شود. گرچه اگر بخواهیم انصاف دهیم، شاید رتبه نخست فراوانی ماده قابل دیدن در جهان متعلق به حالت پلاسما باشد. در سطح خورشید میدان های مغناطیسی موضعی(ولی بسیار غول آسایی) پیدا می شود که به پلاسمای سطح خورشید شکل شعله های عظیم نعل اسبی( قطر بعضی از این نعل اسب ها پلاسمایی- مغناطیسی چندین مرحله برابر قطر زمین است) همان طورکه میدان مغناطیسی آهن ربا می تواند براده های آهن را در خطوط  میدان مرتب و منظم کند.این مواد داغ ربطی به سوختن و فرایندهای اکسایشی ندارند(پس با آتش های معمول ما تفاوت دارند) اما فارغ از اینکه از چه اتم هایی تشکیل شده اند و چرا داغ هستند(امیدواریم که خودتان منشأ حرارت خورشید را بدانید) به عنوان پلاسمای کم دما و فروزنده، شبیه آتش های معمول هستند.شاید تعجب آور باشد؛ اما شعله آتشی که از اکسایش سریع مواد سوختنی به وجود می آید، یک پلاسمای کم دما است. برای اینکه پلاسما بودن شعله آتش را آزمایش کنیم می توانیم از میدان های الکتریکی پرقدرت استفاده کنیم. خوشبختانه امکان این آزمایش برای دانشمندان خانگی جوان وجود ندارد، بنابراین خودتان را خسته نکنید و دم پر آتش و الکتریسیته هم نپرید.انشاءالله اگر روزی قرار شد گوشه ای از علم را که به پلاسما مرتبط است جابجا کنید، ابزارش را به دستتان می دهند. 


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



بازدید : 607
نویسنده :

سرانجام انتظارها به پایان رسید. امروز درست همان روزی است که بسیاری از ستاره شناسان و دوستداران فضا در انتظار آن بودند. پس از سال ها تحقیق و جستجو پیرامون سیارات فراخورشیدی، ستاره شناسان بالاخره موفق به یافتن سیاره ای شدند که دارای شرایطی کاملاً شبیه به کره زمین می باشد. این سیاره از لحاظ علمی “منطقه گولدیلاکس برای زندگی” خوانده می شود یعنی سیاره ای که نه بسیار گرم و نه بسیار سرد است و دارای شرایط آب و هوایی بسیار عالیست. سیاره ای که از ستاره میزبان خود نه آنچنان دور و نه بسیار نزدیک است.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



تولد یک ستاره
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 656
نویسنده :

ستاره گوی بزرگی از گاز داغ است که از راه واکنشهای هسته ای ، نور و گرما تولید می کند . خورشید ما ستاره ای میانسال و متوسط است و به دلیل نزدیک بودن به ما ، درخشان به نظر می رسد .


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



آیا می دانید که…
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 527
نویسنده :

 

آیا می دانید: جاذبه ماه به اندازه 17 درصد زمین است و به همین دلیل فضانوردان روی ماه می توانند 4 متر بالا بپرند!

 آیا می دانید: ماه تنها مکانی است که جا پای انسان را به یادگار نگه داشته است! در ماه جو و باد وجود ندارد و به همین دلیل جا پای فضانوردانی که برای اولین بار به ماه قدم گذاشتند هنوز به صورت کامل و واضح آشکار باقی مانده است.نجوم


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



تصاویر حیرت انگیز منتشر شده توسط ناسا
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 488
نویسنده :

نجوم


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



دانستنی های جالب نجومی
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 547
نویسنده :

 

نجوم

* نپتون اولین سیاره ای بود که به جای چشم با محاسبات ریاضی کشف شد. در سال 1795 ستاره شناسی به نام “لالاند” نپتون را به عنوان یک ستاره ثبت کرد.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



سال نوری چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 542
نویسنده :

ک سال نوری یعنی مسافت پیموده شده توسط نور در یک سال .

مسافت های کوتاه مانند طول و عرض یک کتاب را بر حسب سانتیمتر یا اینچ اندازه می گیرند ؛ مسافت های بلندتر را بر حسب متر یا فوت می سنجند ؛ و مسافت های باز هم بزرگ تر را با کیلومتر یا مایل اندازه می گیرند . اما مسافت های میلیارد یا تریلیون ها کیلومتر را نمی توان بر حسب این واحدها اندازه گرفت . برای اندازه گیری این مسافت ها ، ما به واحد کاملا متفاوتی نیاز داریم . سال نوری در واقع واحد طول مورد استفاده برای مسافت های زیاد بین کره زمین و ستارگان است .

عکس سال نوری(نجوم)


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



آب روی زمین از کجا آمد؟
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 516
نویسنده :

فضا پیمای داون که پس از یک سال، سیارک وستا را برای رصد سیاره کوتوله سرش ترک کرده است، به شواهدی دست یافته که نشان می دهد احتمالا تعدادی دنباله دار یخی به سطح وستا برخورد کرده و آب را به اعماق سطح برده اند.از قرار معلوم، آب به شکل کانی های آبدار در آنجا باقی می ماند تا برخورد یک دنباله دار، حرارت کافی برای ذوب سنگ را تامین کند و بخار آب از روی شکاف ها و درزهای سطح وستا خارج شود.این کشف نشان می دهد یک عضو دیگر منظومه شمسی چرخه آب دارد.این کشف واقعا هیجان انگیز است.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



کشاورزی در مریخ
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 552
نویسنده :

 

نجوم 

اولین انسان هایی که بر سطح مریخ زندگی خواهند کرد شاید نه به عنوان فضانورد بلکه به عنوان یک کشاورز شناخته شوند . برای بنا نهادن یک اقامتگاه پایدار در همسایه زمین در منظومه ی شمسی ، فضانوردان باید شیوه تولید غذا در مریخ را بیاموزند . به گفته کارشناسان این کار به نظر یکی از سخت ترین ، مهم ترین و پرکارترین برنامه های در دستور کار فضانوردان خواهد بود .  

ناسا با جدیت بر روی شیوه کشاورزی در مریخ تحقیق می کند زیرا این سازمان قصد دارد اولین پروژه های ارسال انسان به مریخ را در دهه 30 میلادی عملی نماید . بعضی از مقامات ناسا با در نظر گرفتن دشواری های رسیدن به مریخ و سودی که از ماندن دراز مدت در آنجا می توانیم داشته باشیم ، بر این عقیده اند که این ماموریت باید بر خلاف بازدید های چند ساعته از ماه یک برنامه طولانی مدت اقامت باشد .

با این همه پرورش غذا در مریخ سختی های خاص خود را دارد . اگر چه تحقیقات در ایستگاه بین المللی فضایی نشان داده است که گیاهان می توانند در گرانش بسیار کم رشد کنند اما دانشمندان نمی دانند که گرانش مریخ می تواند چه اثری بر روی گیاهانی که بر روی زمین رشد می کنند داشته باشد .

 نجوم

مشکل دیگر این است که مقدار نور دریافتی از خورشید در مریخ نسبت به زمین کمتر است و فشار جو نیز ناچیز است . به همین دلیل ساختن گلخانه هایی با فشار معادل جو زمین ، به دیواره هایی ضخیم نیاز دارد که میزان نور ورودی را بیشتر کاهش می دهد . برای حل این مشکلات ، دانشمندان روی نوردهی مصنوعی از طریق لامپ های LED و همچنین گیاهانی که توانایی رشد در فشار کم را داشته باشند ، تحقیق می کنند .

خطر بعدی خطر امواج فرابنفش خورشید است ، کشاورزان مریخی با مساله امواج خطرناک خورشید مواجه خواهند شد . البته راه هایی برای ساخت سپرهای پوششی بر سطح مریخ وجود دارد که استفاده ازآنها ضروری است اما تولید و پرورش غذا را بسیار گران می سازد .

با تمام مسائل و مشکلات پیش رو دانشمندان بر این عقیده اند که پروژه سفر به مریخ و استقرار در آنجا پله پله به حقیقی تر شدن نزدیک تر می شود .


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



شهاب سنگی که پیدا شد
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 539
نویسنده :

ختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها نجوم

بخش هایی از یک شهاب سنگ از دریاچه چلیابینسک در کشور روسیه به دست آمد. انفجار شهاب سنگ 17 متری که (27 بهمن) سال گذشته  در روسیه رخ داد، حتی توسط ابزارهای لرزه‌نگاری نیز ثبت شد و محققان این حمله شهابی را بزرگترین نمونه در صد سال اخیر عنوان کردند.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



کشف شبیه ترین سیاره ی فرا خورشیدی به زمین
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 523
نویسنده :

دانشمندان در یک گام رو به جلوی دیگر در شناسایی جهان‌های قابل سکونت، برای نخستین بار موفق به کشف سیاره‌ای در اطراف منظومه شمسی شده‌اند که نه تنها به اندازه زمین بوده بلکه از نسبت مشابه آهن و سنگ برخوردار است.

نجوم

تصویری از از کره زمین را در مقایسه با سیاره داغ و مذابی کپلر-78B  مشاهده می کنید،  این سیاره حدود 20 درصد بزرگ تر از زمین است،  قطر آن 9،200 مایل  و وزن آن حدود 1.8 برابر زمین است.

به گزارش ایسنا ، سیاره کپلر-78b در اطراف ستاره‌ای کوچکتر از خورشید گردش کرده و در صورت‌فلکی ماکیان در فاصله 400 سال نوری قرار دارد. این سیاره سال گذشته توسط تلسکوپ کپلر کشف شد که سیارات احتمالی فراخورشیدی را در زمان گذر آنها از برابر ستاره‌های میزبانشان با کم و زیاد شدن نور آنها شناسایی می‌کرد. این سنجش‌ها نشان داد که قطر سیاره کپلر-78b تنها 20 درصد از زمین بزرگتر بوده و همچنین عملا بر روی سطح ستاره میزبانش گردش می‌کند. بر اساس سنجش‌های محققان، دمای سطح این سیاره حداقل 2000 درجه گرمتر از زمین است.

مدار سیاره کپلر-78b به دور ستاره میزبانش تنها 8.5 ساعت بوده و دانشمندان بر این باورند که این سیاره احتمالا در چند میلیارد سال آینده توسط میزبانش بلعیده خواهد شد. در حالیکه سطح به احتمال زیاد مذاب و دمای بسیار بالای سیاره، امکان برخورداری آن از حیات را بسیار ضعیف می‌کند، دو تیم مستقل از ستاره‌شناسان به تعیین تراکم آن با استفاده از ابزار زمینی پرداختند. آنها با استفاده از تلسکوپهای مختلف، شدت گرانش سیاره را نسبت به ستاره مبزبانش سنجیدند که اطلاعات به دست آمده از آن می‌تواند برای بررسی وزن و ترکیبات کپلر-78b مورد استفاده قرار بگیرد.

این نتایج نشان داد که این سیاره از تراکم مشابه زمین برخوردار بوده و عمدتا از آهن و سنگ ساخته شده است.تراکم زمین 5.5 گرم بر سانتیمتر مکعب بوده که در مقایسه با آن تراکم کپلر-78b حدود 5.3 گرم بر سانتیمتر مکعب است. تلسکوپ کپلر ناسا پیش از دست دادن قابلیت نشان‌گیری دقیق خود در اوایل سال جاری حدود سه هزار و 500 سیاره احتمالی را شناسایی کرده بود و بررسی‌ها برای تائید آنها ادامه دارد.

نتایج این پژوهش در مجله nature منتشر شده است.


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



جاذبه
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 636
نویسنده :

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وقتی از جاذبه سخن می گوییم یاد داستان نیوتن و سیب می افتیم.شاید شما نوجوانان عزیز برخی اوقات به این فکر کرده باشید که کاش ما هم بی وزن بودیم یا می توانستیم مانند پرنده ای در آسمان پرواز کنیم یا حداقل چند لحظه ای در هوا معلق باشیم. فکرش را بکنید که اگر جاذبه زمین نبود چه اتفاقاتی ممکن بود بیفتد.

نجوم_fff_gravity_640


:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



تعداد صفحات : 8